Naar de inhoud
Home > Voor bedrijven > Nieuws > Archief > april 2019 > HISWA werkt aan campagne arbeidsmarktbranding

HISWA werkt aan campagne arbeidsmarktbranding

10-4-2019

Stichting Nederland Maritiem Land, de netwerkorganisatie van de maritieme sector, start met collectieve arbeidsmarktbranding voor de gehele maritieme sector. HISWA Vereniging vult de campagne in voor de jachtbouw en watersport. Het merendeel van de bedrijven in de jachtbouw en watersport kampt met moeilijk vervulbare vacatures. Goede vakmensen zijn nauwelijks te krijgen vanwege de 'war on talent'. Bouwt u mee aan de campagne?

 

Gezamenlijk proberen de verenigingen in de maritieme sector het werken en leren in de sector zo goed mogelijk te profileren. In de komende twaalf jaar is er de verwachting dat er een tekort is aan 120.000 technici. 50% van de IT-vacatures blijkt momenteel al moeilijk in te vullen. Duurzaamheid, technologie en innovatie blijven echter belangrijke topics. Sectoren gaan een blijvende strijd aan om dezelfde talenten. 


Om de arbeidsmarktbranding van de maritieme sector eenduidig en sterk vorm te geven is een gezamenlijke branding ontwikkeld. Onze sector is interessant en uitdagend en dat moeten we samen laten zien. We moeten ons verhaal delen. Samen werken in de maritieme sector, dat is werken in een onvoorstelbaar grote en innovatieve wereld waarin Nederland al vele jaren toonaangevend is. Kies voor één van de uitdagende beroepen in deze sector en maak het verschil, is de boodschap. Met elkaar wordt lading gegeven aan de nieuwe campagne 'Maritme by...'.


Heeft u een mooi verhaal om te delen? Wilt u bijdragen aan de invulling van de campagne? Neem contact op met Herbert van Oord, manager arbeidsmarkt, via h.van.oord@hiswa.nl