Naar de inhoud
Home > VIND EEN BEDRIJF > Jachtwerf Statement Marine

Jachtwerf Statement Marine

Bedrijfsbeschrijving

Statement Marine produceert volledig in Nederland. Het casco wordt onder regie gebouwd in Wieringerwerf terwijl de afbouw plaatsvindt in Schagen. Kwaliteitscontrole is hierdoor gewaarborgd, niet slechts door toezicht van de bouwers zelf, doch ook door de kopers die hun schip gedurende alle fasen van bouw kunnen komen bezichtigen. Andere prettige bijkomstigheden van lokale productie liggen op gebied van garantiewerk en, waar mogelijk, aanpassingen naar de wensen van de klant gedurende de bouw. De activiteiten zijn in 2007 gestart en z'on 80 schepen hebben de werf inmiddels verlaten naar Nederlandse en Duitse eigenaren.

In 2017 is op de Hiswa te Water de PTS31 geïntroduceerd. Deze schip is met 9,30 meter de grotere zus van de PTS26. Dit levert aanzienlijk meer ruimte. Wederom is de kuip ruim, binnen zijn twee hondekooien aawezig, douch, toilet en keuken en ruime zit. De gebruikte materialen zijn modern en onderhoudsarm. Het schip wordt geleverd vanaf een 75PK Styer diesel motor. Het overall design heeft klassieke trekken, met invallende gangboorden, waarmee het schip familie blijft van de PTS26 met een knipoog naar de Zweedse Petterssons. 

Activiteiten

  • Dealer Pleziervaartuigen
  • Architecten/ontwerpers
  • Jachtwerven (nieuwbouw)

Telefoon

06-10613972

Adres

Lagedijkerweg 4
1742 NB Schagen

Website

www.statementmarine.nl, www.esthec.com

E-mail

info@statementmarine.nl
 

Productlijst

  • Volledig Nederlands product

    De PTS 26 is een 8 meter lange bakdekkruiser met klassieke lijnen. Door gebruik van hoogwaardige materialen als Esthec voor het dek is onderhoud beperkt, zonder dat de uitstraling van het schip hier onder te lijden heeft. De “bak” geeft voldoende ruimte voor 8 volwassenen, waarmee de beleving van een sloep wordt verkregen. De kajuit  beschikt over een ruim 2 persoons bed, keuken met koelkast en natte cel met toilet. Op het achterdek kan een zonnedek geplaatst worden, waarmee 2 extra slaapplaatsen worden gecreëerd.Het ontwerp van Vripack heeft als uitgangspunt een semi-planerend onderwaterschip waarmee, afhankelijk van de aandrijving tussen 8 en 24 knopen gevaren kan worden. Stabiliteit en handling bij waterverplaatsende snelheden waren maatgevend.De PTS 26 wordt standaard zeer compleet geleverd, met spraykap, dekzeil, zwemplateau, kussens, Esthec dek, koelkast, gaspit en spoelbak, mahonie raampartij etc. Het motorgamma begint bij een 4 cilinder Vetus 33 PK diesel en eindigt bij een 4 cilinder commonrail Vetus van 170 PK. Desgewenst kunnen tevens VW Marine of Volvo Penta motoren worden ingebouwd in vermogen oplopend tot 200 pk.   Het schip kan van alle mogelijke additioneel comfort worden voorzien, waaronder verwarming, navigatie, boiler, omvormer, statent, extra koelkast etc. Wij verwijzen hiervoor graag naar prijslijst en specificaties. Al met al is de Nederlandse PTS 26 de meest complete weekender in zijn klasse.

     

Productlijst

  • Eenvoudig tekstartikel

    Ten opzichte van onze vertrouwde PTS 26 heeft de PTS31 extra ruimte; lengte, breedte en hoogte. Als gevolg hiervan kon en kan in de functionaliteit een forse sprong gemaakt worden. Zo is sprake van stahoogte in de kajuit, kon een keuken worden gerealiseerd die in een klein appartement niet zou misstaan en wordt een natte cel ingebouwd met ruim toilet en douche.2 zogenaamde hondekooien geven slaapgelegenheid aan kinderen, de ruime rondzit kan gemakkelijk worden omgebouwd tot groot 2 persoons bed en ook achter op het zonnebed kan door 2 personen in een ruim bed worden geslapen.Er is veel aandacht besteed aan het optimaliseren van het ontwerp, waarbij een groot aantal “out of the box” oplossingen zijn gevonden. Zo kunnen de voorstoelen worden verbreed tot 2 persoons bankjes, is het dashboard geheel digitaal, kan de transparante spiegel open en fungeren als zwemplateau. Vermeldenswaardig is de speciaal voor ons ontwikkelde elektrische aandrijving als optie. Deze is geheel stand alone geplaatst zodat deze onder alle omstandigheden kan worden gebruikt als alternatief voor de primaire dieselaandrijving. Met de combinatie van diesel en elektrisch varen, zijn we klaar voor mogelijke toekomstige regelgeving in bepaalde vaargebieden.De kajuit is ruim en licht, de gebruikte materialen zijn modern en onderhoudsarm en het interieur kan naar eigen wensen worden ingericht. Het overall design heeft klassieke trekken, met invallende gangboorden, waarmee het schip familie blijft van de PTS 26 met een knipoog naar de Zweedse Petterssons.

     

Fotogalerij