Naar de inhoud
Home > Voor bedrijven > Nieuws > Actueel nieuws > Positieve resultaten Vakantiebeurs 2018

Positieve resultaten Vakantiebeurs 2018

31-1-2018

De Welkom op het water-campagne was groots aanwezig op de Vakantiebeurs 2018. De vakantiebeurs vond plaats van 9 t/m 14 januari 2018 in de Jaarbeurs te Utrecht. Een stand van maar liefst 160 m2 gaf het publiek zicht op wat er allemaal te doen is in, op en rondom het water in Nederland. Onder andere konden bezoekers een kijkje nemen op de Linssen Sturdy, ervaren hoe het is om in een sloep te zitten en natuurlijk ontdekken welke watersport bij hen past.

Het totaal aantal bezoekers van de Vakantiebeurs was dit jaar 105.369. Vanaf 10:00 uur stonden er rijen consumenten voor de deuren van de Jaarbeurs om naar binnen te stormen. Hal 10, ook wel de Nederlandhal en de hal waar de stand van Welkom op het water zich bevond, lag dicht bij een van de ingangen en stroomde dan ook in de ochtend direct vol.


 


Jonge gezinnen het water op

Niet alleen veel ouderen toonden hun interesse in een vakantie op het water, maar ook jonge gezinnen. 23% van de beursbezoekers is een gezin met kinderen. Met name in het weekend waren er veel gezinnen op de beurs. Op deze manier is de eerste stap gezet richting het bereiken van deze nieuwe doelgroep. Daarnaast hebben alle kinderen die deelnamen aan de watersportcheck mooie 'watersportprijzen' gewonnen. Via deze prijzen krijgen deze potentiële watersporters een tweede prikkel om daadwerkelijk te gaan watersporten.

De schijnwerpers op Welkom op het water

De organisatie van de Vakantiebeurs ziet de meerwaarde van de aanwezigheid van de watersport in de Nederlandhal. Dit was al te merken aan de grote meters die wij als Welkom op het water gratis hebben gekregen. Ook benoemde de brand manager van de Vakantiebeurs, Bart Meijer, de watersport in zijn interview met nu.nl. Tessa den Hartog, campagneleider van Welkom op het water, vulde hem daarbij aan. Want waarom zou je in een caravan of camper op vakantie gaan in Nederland, als je ook op een boot kunt varen. Dat was de boodschap richting de consument. Nu.nl trekt de conclusie "waterrecreatie en kleine steden populair voor vakantie in eigen land". Een mooie titel voor het interview dat in video is gepubliceerd op de nieuwssite.

Bekijk hier het interview.

In het item dat Hart van Nederland maakte over de vakantietrends van 2018 kwam ook de watersport in beeld. Er zijn beelden geschoten bij de Splash die in de stand opgetuigd stond. De presentatrice vertelde hierbij over de trend “sportieve activiteiten tijdens je vakantie”. Het item is op nationale televisie uitgezonden. Aan het Nederlandse publiek is getoond dat ook activiteiten op het water erg leuk zijn tijdens de vakantie.


 

Tienduizenden nieuwe mensen bereikt

Naast de aandacht voor de watersport op de bovengenoemde twee grote mediakanalen, zijn er op de beurs zelf tienduizenden mensen bereikt. De stand werd groot getoond op de beursplattegrond, stond op de kidsroute en gepromoot via social media. Elke vijf minuten is er een lead binnengekomen. Bovendien piekte de online kanalen tijdens de Vakantiebeurs. Een opvolgende online marketingcampagne richt zich op alle leads waarbij algemene informatie over watersport, aanbiedingen en evenementen aan de man worden gebracht.


Betrokkenheid leden

De beursstand is ontwikkeld door en voor de leden en was daarmee een unieke samenwerking. Het is mooi om te zien dat de campagne Welkom op het water leden bij elkaar brengt om gezamenlijk de passie voor de watersport over te brengen. In totaal waren er circa 30 personen betrokken die werkzaam zijn bij een HISWA-lid. Zij hebben spullen geleverd en de stand helpen bemannen.

Deel artikel

Facebook
LinkedIn
Twitter
Google+
 

Aanbevolen nieuws:

voor u geselecteerd op basis van uw klikgedrag